Never will I forget.. part 1




What is a friend?
A friend is someone who listens,
A friend is someone who cares.
A friend is someone who understands,
A friend is someone who shares.
It's nice to have a special friend
To tell all your secrets to.
It's nice to know that someone you like,
Is someone who really likes you.
A friend is someone you call on the phone
To talk about nothing at all.
A friend is someone who cheers you up.
And makes you feel ten feet tall.
Everyone would like to have
A special friend it's true
But if you want a special friend,
You need to be one, too.






K . A .W . A . N




aku mula berkawan sejak kecik lagi.. kwn 1st skali aku ade.. Mr Blue Bear.. aku baby lg dier dh ade.. smpi skrg pon dier ade lg..so kalo kire umor nyer lebey kurg sebaye la dgn aku..hehe..






nie la aku time montel dulu..hehe.. ngan Mr blue bear tuh... x igt sape bg nnti tny mama blk..time duk kt selayang.. aku berkwn dengan ank jiran umh sebelah..sebaye kalo x silap..hehe..dak laki2 name? strt huruf A ..slalu la men same2.. ngan dak dpn umh.. mude dari aku.. ika n adek nyer ada.. ngan fatin..n slalu gak men ngan geng abg hazrin n abg daus..so rmi kwn laki la dr pompuan.. huhu..dh kwn ngan abg2 msti la tomboy aku dulu..hoho...



dh masuk tadika...makin rmi kengkawan... haha..mase tadika mcm2 kisah yg berlaku..hoho..dak nakal kn..besela.. tadika islam al-hidayah kalo x silap..
time tadika..aku kenal ngan along.. khalida.. nabilah z .. n rmi lg aku dh x igt name..hehe..
mase tadika gak aku pnh ponteng smpi 6 bulan!!!!
haha..selambe jer.. suka mkn sagu seposen ngan aeskrem 2osen..oh jimat je dulu..mcm blnje 50 sen je sehari.. ayah bg wit poket rm 1 kot..hoho..
selalunyer balik tadika aku gi umh penjage..aku pggl mkck.. kire aku lunch ..mandi tukar baju kt umh dier la..ptg baru parent amik... tadika aku kt selayang baru..so umh penjage aku umh kedai..x jauh sgt dr tadika..dh lame dh x jumpe..rindu3.. kt umh dier ..mkck ade amik upah jage ank2 org len gak..rmi juge kawan aku kt situ..dak2 kecik la..eewah mcm aku besar sgt time tuh..
darjah 1
aku masuk skolah Sek.Keb Bandar Baru Selayang...aku dimasukkn kelas 1 Nibung...kt klas nie..aku knl ngan ika dak comey yg x besor2..hehe..ngan geng2 tadika yg aku knl dulu..so dah ade geng la time nie.. mase drjh satu dulu kan.. pagi2..sebelum masuk klas.. si fatin suke na cium pipi sblm masuk klas..haha..mcm nk tiap pagi pipi aku kena cium ngan dier..hahha.. tembam ke.. x rasenyer..xpe la mesra je time budak2.. ade ramai dak pompuan yg name nabilah kt klas tuh.. so aku diberi gelaran nabilah O... ade yg nabilah Z lagi nabila K..ade lagi tp aku dh x igt dah... kalo time kecik2 dulu slalu kena ejek berkaitan ngan name..mcm dh xde keje len dak2 nie..kalo aku ade idea ..aku balas la..kalo x pakat ngan geng 'kerja'kan dak yg berkaitan..haha..x wat jahat sgt pon..sket2 jer..hehe..
darjah 2- darjah 4
kawan2 bertambah rmi...ade geng la..ade gak kes..gaduh antare geng..hehe...budak2 tol x matang.. akademik aku bese2 jer.. sukan pon ala kadar jer..aku x suke gi skolah sbb beg berat! mcm2 buku kena bawak..huh! wat rebeh je bahu nie..haha..tp best gak skolah nie..rmi kawan.. haha.. ade byk lagi kesah aku kt skolah skbbs nie antaranye:
lari dari hari sukan skolah,
gi kacau dak senior mase kelas,
perang dingin ,
dll
aku ade byk skolah.. sbb slalu pindah.. byk kenangan..byk sejarah.. aku hargai sumer tuh..
hoho..nnti smbg lagi yer...
korg pon msti lagi byk kesah mase kecik2 dulu kan..hehe..baru best hidup nie..hoho XD
p/s: I need to have an open heart..to let me magnify the splendours..of a friends path of life.... (^_^)

6 comments:

lengkuk~ said...

salam..
wah, sgt menarek entri kali nih, entri mase kecik2!
hoho..
tp bes oo mase kecik2, tkyh pk pape kalo nk bt smthing, buat je..
org tokley nk marah..
kalo marah pun, kejap je..
kejap je da tue..
hoho~

samraa said...

lengkuk:
haha..kalo kena marah pon wat dono je..

ala kalo ko tue pon nmpk mude..acecece...lol

S.Azeem Ong said...

salam.


wawawwa~ pandai nye achik kecek omputeh.

*kagum jap*


hehe!

Anonymous said...

zaman kanak-kanak best.. sebab exam itu negligible, bermain itu priority.. hehe

Dyat said...

salam...

bell.. aku rasa ms kecik payah gak...

maen gasing x pndai, gasing kna pakok.
main buru guli x pndai, guli abis tergadai.

kuikui...

samraa said...

azeem@ucu:

hoho..kagum gak lol XD

bluebear:

haha name ko same pule ngan bear aku tuh...dlu mase kecik2 mase men sgt enjoy..

dyat:
haha..ko ok la dpt gak maen..aku nk pgg gasing pon abg aku kedekot x bagi..men guli lagi ar jd tukang kutip guli je..haha